170917 en dag av sport och sånt

Ojoj, vilken dag, igen. Smög upp med en bra morgon inför sicklaloppet och nya löparskorna. Eftersom jag skulle spela fotboll efter löpningen så var det ryggsäckslogistik över alltihop... Nåja det gick bra. Kom till sickla och där sprang vi på farfar som stod i givakt på rätt post. Han heade rätt bra koll på var och när och hur allt höll ihop men samtidigt är det rörigt med alla människor, men kul! Hamnade i uppvärmningsfållan med tuva och magdis och sen bar det iväg. Ett bra och roligt lopp och jag var så nöjd med vad jag gjorde, att inte stanna på hela vägen  tyckte jag, samtidigt som jag också vet att det framförallt bara är kul, vilket jag också sa innan. Kul att snackas med lite löst bekant folk runtom, och kul med denna folkfest. Bytte om till fotboll utanför sicklagallerian och farfar dök förbi på väg till gallerian för lite extra söndagskoll och heja på till nästa grej. Bytte till fotbollsprylar och drog till boo-vallen för match mot Älvsjö. Var på gott humör, satte upp topp i håret och taggade upp med tjejerna. Vi gjorde en jättebra match, spelade 2-2, och jag hade min del i det, som alla andra, det är ju så det funkar i lagspel. Men ok, jag gör min del liksom... En del som är väldigt trevligt är att man delar ut ett grönt kort till motståndarlaget, till den som gjort lite extra för alla liksom. Älvsjö tyckte det var jag. Inget man tänker på när man spelar men visst känns det lite ok. Hem och lite mys och lugn innan lite läxa. Ok, jag hann även med att plocka lite körsbär... Att göra läxa en liten sväng ett ögonblick på helgen är inte så dumt eftersom vardagen bjuder sina utmaningar i tid och tanke. Och vet ni! Samtidigt kan man lära sig något bra och roligt och nyttigt för framtiden! Det tog en stund innan vi hamnade i den insikten båda två, även om vi pratat om den förut, men sen så, allt ok och jag levererade som bara jag kan. Vi avslutade landå med dusch, kasta grejer i container, småsnack på landå och så hem till kantat för en soft söndag. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0