170925 fika, frisk luft och farfar

Hängde med mamma idag på dagen. Skolan stängd och mamma ledig innan nattjobb. Vi lyxfikade och shoppade höstvinterkläder. Valde som jag tyckte om. Har ju trots allt utvecklat en smak, och det får man ju göra och ha, och så gör man så gott man kan av det. Pappa hämtade på kantat och så drog vi till tempo. Farmorsspaghetti till middag (typ carbonara utan ägg och sås från påse, så jobbar vi). Jag fångade upp Beata igen och hängde lite glatt på gården innan och efter mat. Pappa hade cafétjänst på hemmavallen så farfar kom förbi och blev mitt trygga kvällssällskap. Han lät mig leka ute innan jag gjorde mig i ordning för kvällen, och så löste vi två barnkorsord, sånt som vi brukar göra. Lugnt och trevligt. Slocknade i soffan vartefter och så bar pappa in mig när han kom hem. Gnisslar tänder sen ett tag förresten. Vi får se vad tandis säger nästa gång. Kom på det eftersom pappa hörde igen när han bar in. Jaja, det stärker säkert käkarna eller så. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0