170930 sommar, höst, snö och hamburgerbrö

Lång skön morgon. Sen lite läs- och skrivläxa. Fortfarande lite upp och ner med det. Har liksom svårt med fokus ibland, tänker på annat, och vem har det inte så inte det ibland, men det är ju bra att träna på, och i slutändan har jag ju faktiskt förstått att det är härligt att resa in i en annan värld med hjälp av läsning, och ibland lär man sig ju ett och annat också! Och det är ju inte dumt... Nåja, vi tråcklade och kom varandra nära i detta denna gång också. Skönt. Sen minsann så kom storis och vi gav oss iväg på fotbollsmatchäventyr i Tyresö där världen var upponer med snö, mitt i septembersolen. Men ishallen var bredvid och vi la ihop ett plus ett... Matchen gick åt skogen men jag var en sådan kämpe att ni bara skulle ana. OCH lirare! Min spökskribent är ju partisk, men bara en sån sak som att jag tittar upp och kollar vart jag / bollen ska ta vägen efter att jag tagit emot den, är jag rätt ensam om... Jaja, kul och berikande att göra saker utanför hemmabubblan. Vi tar det lite bit för bit framåt så får vi se. Nåt som var kul var att pappa genom Anders fått låna en bmw över helgen. Riktigt finåka. Jag och storis njöt från nacka till Tyresö, till Gustavsberg för burgare och biltema och hem till jarlaberg. Nåt som ingen av oss begrep var att man kunde skruva upp och ner ljudet genom att snurra fingret i luften framför en liten skärm, och så ändrade sig ljudet! Och när pappa tryckte snabbt på gasen så blev vi tryckta in i sätet! Roligt för såna som kan köpa såna bilar... Hemma fick vi några fina timmar med tuva, moa och Staffan. Tog en prommis till nyckelviken och njöt av förhösten med fika, djur och skogsskoj. Fniss och stoj hos moa, tuva och Staffan, käk på landå och så lämnade vi storis, hade lördagsmys bara vi två (råkade säga väldigt snälla ord till pappa på väg från tempo vilket han blev glad för) och så packade jag ihop dagen. Oj va jag ska sova. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0