180414 nya sakers nytta

Hoppsan så gick det av bara farten igen. Tisdags basket, och jag tycker det är riktigt kul. Vet inte riktigt varför. Vi gör gympa, vi gör övningar med och utan boll, är många tillsammans, men spelar sällan basket, om nånsin, och det ska väl vara grejen? Jaja, så länge jag har kul så. Onsdag, pussade mamma på kinden, annars lugnt. Torsdag, Stella hakade på hem till kantat. Fredag, farmor hämtade, vi gick till landå och gjorde oss redo för en kväll på stan och övernattning hos farmor. Mötte pappa vid Odenplan och åt italienskt. Eller pizza, låter mer på riktigt. Sen gick vi på sound of music på intiman och pappa blåste hem. Var lite orolig men på ett bra sätt, det var liksom lite annorlunda att sova hos farmor, har bara gjort det en gång tidigare kom vi på, för några år sedan. Jag sprang upp och ner för farmors stege till våningssängen, vi läste, sjöng, pratade, gosade, och till slut nånstans efter midnatt somnade jag i egen säng nedanför till ett ytterligare kapitel av pelle svanslös, uppifrån våningssängen. Vaknade 07 men somnade om och sov ett par timmar till. Pappa kom till Alvik och vi fick en underbar resa hem på vespan över Tranbergs- och Västerbron till dansen. Efterlängtad köttbullelunch hos farfar där jag rattar hans dator själv under lunchen. En skön stund. Med farfar och pappa men ändå lite själv. Farmor kom förbi och hann säga hej. Vi for förbi forum och sa hej på anders för att till slut komma hem och säga hej på tuva som jag avslutade dagen med. Fick en schysst promenad i nacka strand med tuva, Staffan och pappa. Sover över där också. Men mitt i filmen så sprang jag över gården och kände mig lite saknig. Lätt gjort efter långa nätter och några dagar från ena hemmet. Pappa kom över och hann med och lägga mig där efter jag lutade mig lite mot honom i slutet av filmen. E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0