180418 på resa, i huvet

Hade träningsvärk idag. Vi gjorde nog nåt annorlunda på basketen igår. Inte var det match dock... Jag, tuva och sandra gick från skolan ihop och njöt av livet i parken tills pappa dök upp. Han kokade ihop nåt och vi åt och njöt av vår fina serie på ur, där de är på resande fot över europa och löser gåtor. Sen löste jag skrivläxan på egen hand, en läxa som hette - När jag tvingades nödlanda. Efter lite koll ihop med pappa sen så kom jag på att jag kan göra texten lite mer levande genom att berätta hur jag känner mig, försöka beskriva saker och ting lite mer och låta fantasin hjälpa till. Då blev det roligare att läsa det och bästa poängen var att jag skrev att jag ,att flyga flygplan i himlen! Lustigt värre var det när vi sen kollade mer ur. Då fick de problem med det lilla plan de själva flög i och tvingades nödlanda. Vi tittade på varandra och log. Slutligen läste pappa mig till sömns med en fantasifull bok om en liten prins från en egen planet som nödlandar i en öken. Sen reste jag till drömmarnas land, och skönlandade. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0