180819 business as usual, och ändå inte

Helgen gick sin gilla gång. Har jag nog aldrig skrivit förut. Men det var skönt. Jag gillar gången. I fredags styrde jag upp lek här och där och "briefade" pappa om förflyttningarna. Vi möttes hemma och jag beställde fredagsmyset med stor noggrannhet. I lördags tog vi oss till farfar för köttbullelunch, sen tog han och jag oss till farmor med tåget, en fin liten resa där jag tyckte att en plats såg ut som en plats i München! Vi fikade och så blev det ett knappt dygn med farmor där jag sov över. Pappa skulle på bröllop. Det var lugnt och skönt hos farmor och jag gillar loftsängen. Blir nog en sån nästa gång... Idag en burgare i sjöstan där vi möttes och byttes. Myste på vespan hem och fick en fin eftermiddag i jarlaberg innan det var kantatdags. Och imorgon skoldags! Jag är helt cool inför nya tag, men jag har ju gjort det förr, så varför snurra till det. Spännande med klassen, en del har lämnat och ett par nya är på gång. Och så ny fröken. Rektorn har sagt till pappa att hon är jätteglad över den här nya läraren. Allt blir bra, alltid. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0