181227 blomma i universum

 
Två dagar med storis i fokus. Igår skulle vi gå på bio men då tog platserna slut. Då hängde vi iallafall och vi fick t o m dela en trivsam lunch där. Vi tog kväll på landå och bara tog det lugnt och hade det skönt. Inga problem liksom. Vi bokade dock biobiljetter till Sune till 1130 idag och pappa och Peter körde dit oss (inte på vespa förstås...) och fixade med godis och biljetter. Hamnade hos storis efter filmen och fick en fin stund till innan jag gick hem och hjälpte pappa att kasta ut julen. Det var i grevens tid för granen, men man får vara imponerad över hur den kämpat ända in i mål. Sen hittade vi en ny film där ledmotivet gick - Blomma i universum. Lite mystiskt nästan, och den handlade om en flicka som kallades blomma och barnens goda kraft mot det onda i världen, och vi satt båda lite tagna av hur starkt det kändes på alla möjliga sätt. Även om jag av förklarliga skäl inte riktigt har full koll på mig själv när det gäller vad jag signalerar som person till min omgivning så verkar det som att jag börjar begripa att jag är rätt ute med vad jag sprider för värme och färger, lilla stora jag. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0