180204 ihop, och på egen hand

Slog upp ögonen och sa - idag ska vi ju äta frukost med Rasmus! Och så blev det. Vi puttrade ner där och hade en fin förmiddag tillsammans, ett bra sätt att säga hej på varandra. Vi var ute och röjde och inne i Rasmus rum och plöjde bland det digitala, men jag hjälpte också till att skriva hans önskelista till april, det är ju hög tid! Iväg en snabbis till sickla, lite kallt men ändå mysigt på scootern. Solen sken och änder matades osv. Fint. Hem för korvlunch innan vi rekade av kompisläget. Ingen hemma direkt... Så vi pysslade på och så kom vi på att jag faktiskt kunde tycka det var skönt med en egen stund medan pappa tog ett jogg. Det har vi aldrig gjort förr men det är ju läge. Pappa har luren med sig, jag har böcker och film, och tjet, och det är inte fel med lite egen tid, det är ju då man kanske tänker som bäst. Väl hemma skissade vi på mitt kompiskalas som ju ska till, och nu får vi till ett Bounce-kalas den 18/2 med närmsta vännerna, de som kan. Till slut unnade vi oss en pizzakväll där vi surrade färdigt om saker och ting. Utom tänderna. Jag fick precis vid läggning funderingar kring tänderna, om hål och sånt. Blev lite orolig men vi ska nog reda ut det. Men visst, det är väl bra med lite tankar om att inte äta för mycket sött, och inte småäta för mycket så att tänderna inte får vila. Pappa lugnade och sa att vi har koll på läget med hjälp av vad tandläkarna säger på besöken. Jag funderade också på mitt gnisslande men det kommer tandläkaren också att styra upp, om det nu är så att det påverkar tänderna. Jaja, nu sover jag som en liten hög i soffan och kommer snart bäras in, i god ordning. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0