180107 dä bar å åk, version 10.0

Ja så började vi fira födelsedagen, även om det först började med en chans att få haka på till Romme i Borlänge, men så kom vi på att det kunde bli ett inslag i firandet liksom, eftersom det inte är något man av olika skäl kan göra varje dag direkt... Hursom, upp i ottan, på m (ed underställ osv, väska och fika packat och bort till tuva och gänget och så iväg. Resan gick fint, kallt och blåsigt på plats men det löste vi bra klädda. Pappa och jag fixade skidor osv sen skakade jag av ringrostigheten i barnbacken innan vi gav oss upp. Det kom tillbaka, men om man åker skidor 3 timmar om året så är det inte dåligt att ett par timmar senare (tyvärr av dålig skyltning), ta sig ner sakta zickzackandes för en svart pist (med pappas stöd och säkerhet förstås) med rädsla och mod bubblandes i kroppen. Vi riskerade inget men det var förstås noga med hur vi gjorde och jag gjorde det så bra, i kropp och huvud. Nåja, vi hann med att äta grillad korv och åka ett par varv med de andra också innan det var dags att åka hem. Glada och trötta fnissade och sov vi i bilen med en Max-paus i Enköping. Kvällen blev en lång skön landning med gurka och glass (vår variant av after ski...) där jag till slut somnade medan pappa masserade sidan av min vänster vad som nog var något ansträngd av plogandet i den svarta pisten förmodligen... Sover som en kämpe nu. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0