180114 familjen är viktigast

Körde en favorit i repris igår, det var dags för oss på kantat att dra till olearys. Planerat sedan några dagar utan att jag kände till det, så det var ett lustigt sammanträffande, och ack så kul. Innan hade vi kalas med hela kantatgängets nära och kära och det var fullt hus och full fart i stugan och så blir det ju när två personer har kalas liksom. Rätt bra drag på landå idag på eftermiddagen också med hela gänget. Farmor och jag gjorde tårta som vanligt med "mitt" recept. Blåbär och röda kärleksgodispiller på toppen, såklart. Och full av kärlek är jag. Familjen är viktigast sa jag när vi kom in på presenter och så. Och bra hade vi det. Jag fick också bra och roliga grejer som jag och Rasmus pysslade med en stund innan vi sprang ut till de romerska ringarna där jag hänger varje dag med liv och lust. Sån är jag, liv och lust. Pappa och jag avslutade dagen och denna långa period av förlustelser med pizza och jag var nästan för trött att äta trots hunger. Dags nu att ställa om klockan till lite mer vardag och nån slags normal drift igen ett tag, om än förstås full med glädje och kärlekspiller, även om de fastnar i tänderna lite grann ibland, fråga bara farfar till exempel som undrade vad det var för konstiga bär han fått i munnen... Tack för dessa dagar allihop. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0