180120 frisk luft är tufft

Efter ett par kvällar på kantat där jag spenderade ännu en kväll hos Stella och producerade ett nytt inlägg till vår kanal med lite tokigheter. Alltihop är lite tokigt, men organiserad tillfällig regelbunden tokighet, är kanske inte så tokigt i allt annat allvar och sånt. Jaja. Och så lagade jag kyckling i bröd hemma med mamma. Är i en fas där matlagning är riktigt kul. Bara att fånga. Hakade på Ella hem tidigt igår för att leka lite innan pappa kom hem för en lång skön fredagskväll där vi stöp i säng. Idag stod pulka på programmet i jarlabergsbacken med Rasmus och hans vänner. Vi körde stenhårt i ett par timmar och jag är en rackare på att stå på min pulkaplatta, som en snowboard liksom. Följde med till skogalund för mer lek med gänget och ett par goda grillade korvar. Lite pulka till i skogalundsbacken innan vi tog oss hemåt för att hänga lite med tuva, moa och Staffan innan vi helt enkelt tog kväll hemma. Handlade lite på tempo, kom hem, jag konstaterade chipsbrist och så bestämde vi att jag gick tillbaka och fixade det också. Ringde vid tempo, och när jag gick tillbaka. Lite spännande i mörkret men vi måste ju pröva det lite då och då. Medan pappa fixade köttfärssås gjorde jag med lust och nynnande mattestencilen, jag tycker det är kul och det är bra att passa på när det känns otvunget. Mat och dusch (där jag äntligen lyckades skrämma pappa efteråt ståendes på en pall utanför sovrummet där han tände ljus) och soffmys. Nu väntar sängen och vi ska sova som aldrig förr! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0