180722 "ha kul i livet" (E.A.)

Så skrev jag på min lilla tavla i mitt rum, som jag råkade besöka idag på vår slapparsemestersöndag. Pappa frågade vad jag kom att tänka på för att jag kom att tänka på det, och ville skriva det. Hade ingen bra förklaring, det bara kom till mig, "jag hade inget att göra". Det är ju inte dumt att få såna sköna ledsagningar att bara komma till en. Vad som är "lustigt", och vad som man knappt ska skriva eftersom det låter så fruktansvärt dumt och tokigt och overkligt, är att pappa på sin joggingtur igår sprang och tänkte hårt på vad han i ett par ord skulle vilja att jag fick med mig när pappa kanske en vacker dag om ett par hundra år gör som Tjet verkar ha gjort dessa dagar. Han vet väl inte heller varför han tänkte som han gjorde... Kanske pga Tjet... Pappa tänkte - Ha kul, och ta ansvar. I den ordningen. (ja jag sa ju att det var tokigt...). Hursomhelst, så jobbar ju jag. Jag är på mitt rätta spår och det känns riktigt bra, även om jag inte riktigt är medveten om det... I övrigt så tog vi en lång morgon innan vi stack till farfar för lördagslunch och snack och så fick vi hjälp med en väska inför resan. Sen vidare till kantat för att hämta mitt handbagage som vi inte tänkt på innan och förstås så var överlåset låst...  Nåja, det ordnar sig såklart. Hemma roddade vi lite, plockade fram grejer till resan och så började jag kolla polare. Storis var hemma och vi fick en bra stund ihop igen. Vi hade picknick och så gick vi till "Esters klippa" som storis mamma döpt klippan nedanför oss när de var där för längesen. När jag väl var där (vi tvekade ett tag för vi var lite slappiga) så ringde jag pappa och sa, här har jag ju varit förut! Det var med lite klasskompisar efter skolan en gång. Jaja, viktigt att också vara och våga vara om och kring sig. Läste ett kapitel i moster Inas bok (måste ju liksom hålla igång huvet på andra sätt också) och så stack jag ut till gårdsgänget innan kvällen skulle rundas av. Ännu en bra dag, heja jag! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0