180304 solens prinsessa

Vi fick en god morgon med skön sömn och med fin inbjudan. Hellasgården med Rasmus o co. Vi ställde vespan på forum för att tina upp och blev hämtade på plats. Med vinteräventyrliga tankar for vi dit och hade en fin stund på isen och bredvid med lite fika och så. Vi åkte ett helt varv runt sjön och lite till. Rasmus pinnade på bra och jag skrinnade på som bara Spiggen-barn kan. Skratt och gott humör. Vid ett ställe ringades solen liksom in av en gigantisk regnbågsliknande ring som pappa försökte fånga på bild men det gick inte. Jag fick ställa mig mitt i ringen som en solens prinsessa, och det är jag ju sen gammalt. Rosiga kinder fick jag för första gången på dagen. Vi tackade gänget för stunden och tog lunch på landå innan det vankades storis och svea. Var först väldigt trött inför lunch men med mat och tjejerna inom räckhåll piggade jag på. Härligt att se dom igen, som varje gång. Det finns nåt automatiskt över oss tre, vi är synkade som Gre-No-Li, som Kicki, Bettan och Lotta, som en trisslott med vinst. De visade sin Mind Kraft-värld och jag hakade på så gott jag kunde. Begriper rätt bra men kanske har det aldrig varit min grej. Jag är mer för umgänge och utomhus... Vi får vårda det, också. Rosiga kinder nr 2 kom förstås i pulkabacken där vi tog för oss. Dags till slut för kantat och sushi... Ledig imorgon. Tack för denna helg, E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0