180502 sparar på året

Fixade lek med både ella, tuva och julija idag. Är en utomhusmänniska som sagt. Vi är jarlabergs järnjäntor. Pappa fick laga sin korvstroganoff själv. Jag var skeptisk men det funkade riktigt bra, t o m gott, och bra med chili. Hittade några schyssta kortfilmer på ur-play, om vårt samhälle här i Sverige. Vi pratade igen om att hjärnan mår bra av att "äta" både det ena och det andra, precis som kroppen. Och så var det söta filmer. Apropå det så tittade vi på läxan jag gjorde på fritids och jag fick till det mycket bra. Pratade om ordet sporra som fanns i boken. Jag visste inte riktigt men föreslog att leda, och det var inte dumt tänkt. Vi fick in uppmuntra / heja / stötta också, precis som vi gör med varandra i familjen till exempel, eller bland kompisar. Fick till det fick jag också på alla nationella prov under vårvintern och låg i överkant. Kul att få förstå att jag är rätt ute i min skolgång. Känner mig stolt och stark. I fartvinden så läste jag ett kapitel i moster inas bok och jag var sugen på ett till sa jag. Och att det flöt bättre än för nån vecka sen. Jaja, sen blev det smurfarna på paddan och somna till champions league. Perfekt. Somnade lika snabbt som jag tycker det ser ut när deras ben smattrar som pinnar när de springer fort. Sen har jag kommit på ett knep att spara på året och dagarna, apropå att saker går fort. Jag väntar helt enkelt med att dra bort dagar från almanackan - jag sparar på året sa jag och log pillemariskt. Haha, lilla jag. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0