181003 alltid redo

Mycket Tuva idag, men hon är ju också kul. Kom förbi i morse och så gick vi tillsammans till skolan. Jag sa till pappa att vi har skrattat så mycket idag. Vid ett tillfälle råkade vi skratta jättemycket för vi missade en grej lite oskyldigt och det lät så tokigt att även fröken och klassen skrattade. Härligt. Sen blev det jultidningar och lite häng på forum. Fick följa med tjejerna och Staffan, och då passade pappa på med nyttigheter. Kom hem och var på goshumör sa jag, och vi hade bra samtal idag igen. Läste veckans mål - att komma redo till lektionen. Vi pratade om att det är rätt bra att ha med sig i övrigt, att liksom försöka vara så redo det går inför saker man vet man ska göra eller vara med om. Kul som allvar. Sen svischar saker förbi ibland, men då kanske man lyckas snappa upp det ännu bättre om man är van att vara lite på tårna. Lite luddigt, men vi förstod varandra. Sen pratade jag med farfar för han ville säga till mig hur kul det var att läsa om att jag kokat korv alldeles själv, och att jag tyckte det var roligt med engelska. Han är ju själv intresserad av korv och engelska, haha. Nu ska här sovas. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0