181004 flygande tankar, lägga ankar

Ringde pappa efter fritidsklubben när jag gick till tempo. Jag tänkte unna mig en kanelbulle och visst var det ok idag. Är väl inte så bra att gå och köpa bullar efter fritids rent allmänt, men det gör jag inte, blir nån frukt ibland när jag har vägarna förbi. Väl hemma ringer storis förstås (men jag hann läsa ett kapitel i lugn och ro i soffan) och så körde vi på ett tag i den älskade parken och på skolgården. Är man utomhusmänniska så är man. Tränade engelska och käkade och så funderade vi som detektiver på var min cykelhjälm kan ha hamnat. Vi pratade också lite om det, hur saker lätt kan hamna nånstans och att det är bra att försöka undvika att de inte bara hamnar nånstans, utan att man är lite med i matchen med sina grejer, typ närvaro och sånt, och vi hade faktiskt ett jättefint samtal. Den kan ha kommit bort när vi sålde jultidningar, vilket förstås kräver lite fokus, så det är inte så lätt alltid. Nåja, det ordnar sig, det också. Stod och sjöng i duschen som vanligt och kom på mig själv över hur mycket jag sjunger utan att egentligen just nu i alla fall vara så intresserad av sång. Tänker mycket när jag duschar. Ropar på pappa konstant med tanke efter tanke. Det är bra med tankar. Nu ska vi lägga ankar. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0