181014 friska takter och frisk luft

När jag väl hade vaknat till i soffan ropade jag grattis pappa! Jo jag missar aldrig en födelsedag... Annars har helgen varit god. I fredags hängde jag och vi med beata och hennes föräldrar. Trevligt häng, det var ju i Österrike senast. Lördag med dans, köttbullelunch hos farfar, fotbollsmatch för Rasmus på min gamla plan i Boo och skön afton hemma inför idag. Gick och la oss samtidigt för att komma upp ordentligt till första riktiga basketmatcherna i farstahallen med mitt gäng flickor 08 skuru basket. Vi tog 73an dit (70-väg, så allt var ok i den tunna morgontrafiken) och jag jublade bokstavligen över hur kul det var att åka i tunneln! Och hur härligt det är att låta vinden blåsa i ansiktet! På basketen gjorde jag precis lika dant som mina kamrater som ligger tre år före i utvecklingen pga min paus... Satte mina poäng, sprang mig fri, och var en igel i defence! Jättekul att känna på hetluften. Hemma slocknade jag som ett ljus i soffan innan det var dags för friskluften vid Svindersvik och pappas födelsedagsfika med farmor, farfar, Rasmus och Kristina. Rasmus och jag sprätte runt bland de flesta av de tiotusentals löven, och kastanjerna. Underbart. Hängde lite efteråt med Rasmus innan det var dags för kvällning på landå. En skön helg och kväll i friska fläktars takt. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0