181023 liten blir mindre liten

Gick hem när fritte (fritidsklubben) för att få en egen stund och att även göra lite papper. Pappa ringde och kollade läget och jag satt i köket och hade det fint. Jag menar det, har upptäckt att det kan vara skönt med en egen liten bubbla en liten stund. Inget nytt egentligen, men lite nytt för den senaste tiden i alla fall. Sen tog jag en stund i soffan, ombytt till basket och så gjorde vi oss iordning för träningen, pappa skulle ut och lufsa under tiden. En bra liten tisdagsrutin. Lite rutiner här och där ger ju lite stadga till det flexibla spontana. Som en skyskrapa som byggs för att kunna böja sig och följa med vindarna. (vi såg ett sånt program på UR häromdagen...). Jaja, vi sportade och tog kväll. Tittade på mina papper med gemensamma leenden. Det är kul att komma på att man har koll. Satt och gladdes åt det hela. Har ni tänkt på att ett träd är som en kropp, med skelett, hud/skinn, hår osv, med samma behov och påverkningar som en kropp. Kanske ni har... Men nu har jag det också! Föll i säng som en fura förstås. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0