190413 insikt och utflykt

Vaknade tidigt men "ingen" var uppe, sa jag till pappa när jag vaknade igen strax innan 10... Roligt med ordet ingen, men vi förstod vad jag menade. Blev ställd över att jag sovit så länge. Men pigg som en lärka till dansen, efter glädjen av en korv med bröd till frukost vid sidan om frukostmackan. När vi kom till dansen sa jag att det kändes lite sådär med vespan och hur vi kliver in i hallen till dansen med våra kläder och att andra undrar och tittar, men vi pratade om att vi kanske faktiskt är rätt schysst ute i hur man själv vill sköta sitt eget liv och att man faktiskt kan vara rätt glad över att man väljer sin egen väg, även om de flesta andra gör på andra sätt många gånger. Det viktigaste är ju att man är en bra person och att man vill väl, även om man gör sin grej. Och bra och väl vill vi ju, och det är vi ju, och det kändes rätt bra när vi bollat det, t o m rätt coolt. Fin lunch hos farfar, han är nästan beredd som en hovmästare nuförtiden, sen fin liten stund på sicklavallen där vi kollade Rasmus. Mormor är ju och kollar magen på mammas sjukhus St Göran, och vi fick en möjlighet att åka dit för att säga hej en stund. Jag såg mycket fram emot det och jag tyckte det var väldigt roligt att få kolla läget med henne. Och så blev jag påmind om att det där sjukhuset har inte så lite med att jag finns, och så fick jag hälsa på mammas jobbarkompisar. Åkte sen hem med gott mod där pappa pekade på allt man kan se, via västerbron, söder mälarstrand och stadsgården, 222an. Lite lek sen med Beata innan middag där vi njöt vidare av UR och geografiska resor med vårt fina gäng där i rutan. Hann också med att testa handvolter med pappas allt mer onödiga handstöd i vardagsrummet. Avslutade med en film i mitt eget rum med för kvällen vald led-färg innan vi rundade av för gonatt. Fys o mys, insikt och utsikt. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0