190422 utomhusmänniskan

Pappa lät mig sova länge. Han kunde inte heller väcka den lilla älva han tyckte sig se i mig där jag sov som, en älva... Men men, verkligheten kom ifatt och vi kom upp och ut. Vilken fantastisk dag igen, speciellt för en utomhusmänniska som jag, även om Tuvas tv-spel lockade en stund. Men sen lockade det att träffa Rasmus efter påsken och han spelade match mot Jarlaberg i sickla idag, en dubbel nagelbitare för pappa och mig... Mille, granngrabben på gården, spelade för Jarlaberg, min gamla klubb, men Rasmus vägde tyngre förstås. Farfar var också där och hejade. Rasmus och jag fick sån bra känsla att vi ville fortsätta en stund, så sagt och gjort, det blev skogalund en stund. Hemma hann vi också med något vi tänkt på länge, att äntligen få jogga och gymma ihop. Jag visade pappa vår skolrunda i nyckelviken och så provade vi utegymet lite. En rätt smart lekplats dessutom för mig och kompisarna framöver. På väg hem lite trötta mötte vi Jinda och Julia som jag sprang ner till i parken efter duschen och tog ifatt med. Mat och läxa, en enkel läxa om mitt namn, men som vi gjorde lite utförligare då jag även skrev in förväntade svar på julkalendern Höjdarna, Allram och Tjet, vad Esther betyder, osv. Det är ju så mina uppgifter kommer se ut framöver, och det var ju inte så dumt att prova. Vi hann t o m reflektera över religion (lite med tanke på Esthers bok i gamla testamentet), och vad människor har velat med det genom tiderna. Stora tankar, men varför inte prova dom lite. Jag visade nyfikenhet i att prova det. Sen kvällsmys i sängen i min led-belysning. Allt ok inför vardagen igen. E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0