191201 advent är tänt

Efter en mysig helg med kantat, med Stella och med mysfika i väsby så landade vi på landå och sa hej i vändzonen lite grann. Vi pratade julpynt eftersom det lös överallt och jag sa att vi behöver pynta eftersom det är ju första advent och pappa hummade ja jo... Vi vek först av till staffan och tjejerna och fick en fin adventsfika innan vi gick hemåt. Då lös det rätt bra och annorlunda och så märkte jag att pappa hade ju pyntat upp vårt hem den lurifaxen. Vi gick in och jag presenterades för pyntet och godkände det helt och fullt. Ingen gran, men nåt kanske kommer. Kulorna hänger i köksluckorna tills vidare, så jobbar landåvägen. Vi jobbar också med att förbereda oss mentalt och praktiskt inför badrumsrenovering. Kommer lite otajmat med allting men det var väl fan också (ja jag svär här) om vi inte ska få till det här, och allt annat. Rent praktiskt blir det lite mer övernattningar på kantat under ett par veckor då pappa måste iväg på de uppdrag han får, och jag eller pappa vill inte att jag ska vara själv på morgonen på landå med nån byggjobbare. Nån måtta får det vara med att börja bli stor. Räcker med att ibland komma att natta mig själv på kantat om mamma och micke jobbar sent eller så. Men det klarar jag ju av. Och landåkvällarna kör vi som vanligt, bara att jag sover på kantat. Vi hjälps åt, så funkar det, som boken hette när mamma och pappa var små. Jag tog ett sista bad i min bebisbadbalja i det badrum jag känner till sedan sommaren 2009, och så myste jag till i pappas mys-t-shirt, min gamla englands-t-shirt vågar vi knappt röra längre, då faller den nog ihop. Men det gör fan inte vi! (ja, en gång till, det är en sån dag, en bra dag!) Tänt var det här! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0