191223 lillejul lillejag

Pappa och jag rustade på rusta igår till vårt andra hem, badrummet... Sen frågade jag jinda om hon ville haka på mig och fixa klappar på forum, och det ville hon, och senare dök också stella upp. Riktigt häng på forum, tjejerna liksom. Vart ska detta barka. Men, jag hörde av mig till pappa då och då om det ena och det andra och jag förstår det ömsesidiga förtroendet inför den kommande resan för oss tre. Idag blev det klättring med stella, som tyvärr hade ont i knät, men jag klättrade på, med den äran förstås, och stella hejade på. Pappa var tvungen att ta ett uppdrag så jag hittade utan problem och med stor glädje tuva som jag hängde med till pappa dök upp. Fick glädjen (?...) att uppleva bingolottos uppesittarkväll. I dessa omtumlande tider, även om vi vet att det landat i något nygammalt och bra efter nyår så får vi vara lite flexibla i dessa dagar, även om julen blir som den ska! Det lyser som det ska, jag lyser som jag ska, jag är som jag ska, ett juleljus får kämpa för att haka på mig helt enkelt. När pappa kom hem idag hade jag förstås ordnat till lite detaljer kring badrummet som blev bättre såklart. Har lite touch, som alla som jag tror vi har, och det är nog rätt bra i slutändan, om man har ödmjukhet och empati, och det har jag mer än nåt. Gott! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0