190109 coola skola

Så har det gått några dagar och jag har t o m börjat skolan igen, liksom kommit igång med året. Man bör ju ägna sig åt någon slags ansträngning också, inte bara ständig vila, man måste ha sina "projekt", och för ett barn är det bland annat skola. Men i söndags så hängde pappa och jag ett tag och jag lyckades äntligen hitta nåt i en fin affär med kläder för barn. Ändå hade vi varit där förut och jag ratade det mesta. Inte min stil sa jag. Samma sak en lång stund denna gång, men till slut började jag hitta små korn och till slut kom vi fram till nåt. Om man vrider på det så är det ju inte alls dumt att jag har en stark tanke om vad jag känner för, så länge den är god och förhållandevis praktisk. Eftermiddagen blev med tuva, sen fikade jag och pappa på ett par energikakor innan mamma hämtade för kantatdagar. Måndagen med skolan stängd blev lugn och fin, och häng med storis. Tisdag skolpremiär med glatt humör sen basket. Tror ni inte jag glömde mina nya skor... Idag ny glad dag, lek med tuva, sen hem och ta ifatt med paps. Jag ropade från duschen att jag hade nåt att säga. Sa att jag hört bra om Ekliden skola för högstadiet och att några kompisar nog hamnar där. Bra sa pappa. Sen frågade han öppet om vad jag tänker om engelska skolan nu. Det känns konstigt sa jag, jag är ju en svenning, ska väl gå svensk skola... Det finns en poäng där tänkte pappa. Hursom, jag tänker på min skola, också. Och på massa annat kul. Siffran 11, t ex... E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0