190116 ansvarsfull kärleksfull och lekfull

Vi hade planerat hemmakväll med läxa, lugn och ro, men jag kunde inte hålla mig från att kolla med pappa om att haka på jinda. När jag ringde sa jag att jag visste tanken om kvällen men bad honom lyssna först på mitt förslag. Det var genomtänkt och ansvarsfullt och jag visade på att jag hade ett större perspektiv. Så det blev jinda, läxa och lek där. Pappa mötte upp med buss på den hållplats där vi lekte kurragömma för några år sedan när rasmus bodde i järla sjö. Bussen var försenad så vi hann prata fint, titta i skolväskan och trivas tillsammans lite oplanerat där i yran. Hemma landade vi fint och jag hjälpte pappa att andas lite extra då jag såg att han kommit efter med sysslorna pga kvällens förändringar, snöfall, bussförseningar osv. Vi hjälptes åt med landålivet som det bästa möjliga pappadotter-radarpar. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0