190119 ännu är det lek

Fick träffa mammas kompis Malin med hund i torsdags. Så mysigt. Trivs ju med djur, och dom med mig. Fredagen blev en stilla historia. Så stilla att vi knappt noterade den. Mötte upp med pappa efter en stund hos tuva. Pappa brottades lite med ljusslingorna och jag läste och paddade innan mat och vidare mys. Och apropå ljus, pappa vaknade mitt i natten och råkade se månen. Tänk så fint. Idag dock var det mer på tapeten. Bounce med storis på förmiddagen och basket på eftermiddagen. Älskar att hoppa, som om det sitter i generna, och på basketplanen far jag fram med spelsinne och vilja, men drar för mycket i min hårtofs tycker pappa... Idag var vi i ända borta i Tenstahallen och jag höll pappas telefon med karta och nån röst som pratade om vart vi skulle, redan från jarlaberg för skojs skull. Rätt intressant faktiskt och vi pratade om fenomenet. Jag hade tack och lov sovit en halvtimme efter bounce. Var så trött att jag behövde en lunchlur. När vi lämnade storis pappas lånade bil fick vi minsann hänga på middag och jag fick leka en stund med storis innan vi tog kväll på landå. Det är så mycket lekfullt över mig. En dag kommer det bli mer "häng" och "chilla" med polarna, men det är fortfarande ett barns underbara leksinne som gäller och det är jag nog tacksam för, även om jag inte alls tänker på det som kanske pappa gör... Jag tänker ju inte alls på det... Ikväll unnade jag mig en stund i sängen med paddan istället för soffan. Trivs väldigt bra i mitt rum nu och pappa verkade få ljussslingorna på sin sida till slut, peppar peppar, de fick för sig att släppa taget liksom. Men det gör inte landå. E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0