190721 batterisymetri

Fredag förmiddag och vi körde minsann till mormor och morfar, på vespa för första gången, men lilla vägen ifrån Järva krog där vi stack av E4an. Dvs järvaleden, sollentunavägen och så norrvikenleden. Det är ju skönt och tryggt att cruisa fram. Riktigt mysigt. Jag satt där bak och fick se och uppleva och när det var extra lugnt vände sig pappa lite bakåt och förklarade läget och jag fångade det och ställde ibland lite frågor. Vespalivet funkar för oss, och vi vet hur vi gör, vet hur man kör. Det var jättemysigt att hänga ett dygn med mormor och morfar, det var längesedan och vi behövde vila, skratta och surra i varandas sällskap, det gjorde oss gott. Vi hade lite tankar kring Tosse och Tossa som inte varit hemma på några dagar, då de är på semester från kantat på sin grekiska ö Fresta i Väsby... Men, vem vet. Det vi vet är att katter är oberäkneliga och vem vet, som sagt... Pappa hämtade upp söndag och efter en bra eftermiddagsfika och vi fick ett bra tips om att leta badtillbehör på stadium outlet på infracity. Bingo och tack Fresta! Kvällen blev lugn och fin (gjorde en egen utflykt till parken på egen fot, och det var inte dumt), och vi fixade tacos tillsammans, och det har vi faktiskt aldrig gjort ihop, så, sedär va bra! Sov som en rörlig prinskorv i stekpannan som vanligt och pappa låg stillsamt på sin 30 cm bredd som vanligt, och gladdes åt dessa centimetrar, och att jag är den jag är, och finns som jag finns. Efter frukost så cyklade jag till mamma och tog ifatt. Vi fick en härlig dag och laddade våra batterier på sickla strand bland annat. Ett batteri behöver ju både sin röda och svarta sladd för att funka. Och i sitt sammanhang där den är placerad i sin familjära motor. Även jag. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0