190730 vi sitter, och står, i båten

 
Ja så får vi summera upp veckan på aktivitetshotellet på Fuerteventura då. Bra! Bad! Och mer bad! Vila, egna tankar, här och nu, prat med pappa, vara tyst ihop med pappa, ha kul i bad och samtal med pappa, vara själv, under kontroll, när han sprang, bli mött i mina önskemål, bli uppmuntrad i saker som var främmande, vara utan kompisar, men nära pappa å andra sidan, och sånt sånt där som både utmanar, utvecklar, fördjupar och stärker, ja ni vet. Var väl inte så aktivitets / grupp / träningsbenägen för att vilja delta i så mycket av det gemensamma som fanns, och det var ju inte meningen att vi skulle, bara möjligheten fanns, även om vi provade ett par tre saker. Är nog inte just nu en grupperiperson på det sättet, och det behöver man ju heller inte bli, även om jag visat prov på det också, jag kanske bär på de båda lägren. Men visst, jag fick en inblick med lite medvetna frön planterade om att det finns liv utanför Nacka. Älskade en av sportvärdarna, en dansk aerobictjej, kunde inte sluta fascineras, jag sa det klart och tydligt till pappa flera gånger. Det finns nåt där, nåt om att sprida glädje, energi, sig själv. Spännande att se vart det tar vägen. Vi hittade stranden Morro Jable, s k Europas Hawaii, och inte vet jag, men OJ vilken strand. Skulle på organiserad utflykt men blev inställd. F-n sa vi, vi ska dit, och tog oss dit kommunalt istället. Gick så jädra bra så. Två gånger, även om jag slog en sån vurpa i vågorna andra gången (måndag) så jag sa stopp och belägg, nu är det slutsurfat för idag. Då åkte vi hem och hängde vid poolen. En morgon rekade vi en annan strand. Köpte frukost på en minimercado i söndags (domingo, stängt, tyst, öde, osv) vid bussbytet på morgonkvisten och avnjöt den på en parkbänk med glatt äventyrshumör. Är målet i sikte, så är det, så är det ju. Vi avslutade resan med en skön kväll på en lokal restaurang, och vår lilla mysplats vid lokala stranden där jag provade en banana split för första gången troligen, vad vi vet. Bra att prova, bra att våga, bra att surfa vågor. Det tar jag med, det också, både stå och sitta i båten inför fortsättningen. Tack för alla hejarop under veckan, det har värmt lika mycket som solen. E
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0