190602 ständig smak på livet

Kristi flyg började med en skön morgon där vi myste på landå innan pappa for på golf och jag for till rasmus där vi hängde, och, fick lyckan att studsa ihop på bounce i kungens kurva. Farmor och jag drog sen till landå och hade myskväll o natt då pappa var iväg med båt med jobbet. Vi vinkade till varandra både ut torsdag och in fredag och hade telefonkontakt. Riktigt roligt. Farmor och jag tog våra rundor på fredagen innan det var dags för kantat. Lugnt häng på lördagen innan pappa dök upp för att åka vidare till farfars eftermiddagsmiddag på indisk restaurang i årstadal. Mysig tur med farfar som vi mötte upp vid sickla bro, sen mycket mysig middag på restaurangen med gänget där vi hade en fin lång stund med farfar. Och jag älskade papadum med mango chutney! Och de små grytorna var inte dumma de heller. Bra med nya smaker, på alla sätt. Hem till kantat igen och idag söndag hälsade vi på mormor. Det var gott att ses och surra om läget och dittodatt och jag fick koll på mormor och läget. Det är bra det, att få koll på läget. Då vet man som bäst. Vi höll i varandra, sittande som stående och det var fint att vara med på det sättet. Nu kör vi mormor! På bästa lagoma sätt det bara går! Kom hem och cyklade upp till tuva och hängde ett tag innan pappa mötte upp för söndagskväll. En skön kväll med en klassisk summering med storis och peter. Inte dumt det där. Man tittar tillbaka, tittar på nuet, och tittar framåt. Som att man smakar på allt man vet och hoppas på. Jag hoppas på det bästa, med allt, hela tiden, sån är jag. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0