190607 jag har koll

Igår på nationaldagen fick jag läge att leka med jinda i järla sjö. Pappa hade tänkt att gänget skulle med på utflykt men alla for på sitt, och man kan förstå, det var varmt och rasmus hade kämpat på sicklavallen med kristina och anders. Jag lekte och badade med Jinda i Järla sjö och hade det underbart, vilket pappa kunde få uppleva när han kom tillbaka från stan, han var tvungen att hänga med stockholm i kungsan en halvtimme, men hann se oss bada. Idag fick jag glädjen att få Beata med mig till grisslinge med mamma. Så kul. Väl hemma besökte vi mormor som hänger kvar på sjukan och blir kollad. Det är bra att bli kollad. Vi snackade och surrade en stund men inte lätt för mormor när hon är trött, men mormor hängde i! På landå fixade vi käk, lirade boll och landade framför våra skärmar efter det. Vi pratade innan, under och nu om högt och lågt, och jag känner och förstår, allt. Från grässtråna utanför till de stora grejerna. Och så hejade vi på sverige. Att heja ger lite energi. Heja mormor, heja alla! E
 
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0