190609 jag står här

Mycket sommar nu. Och det är ju juni, men ändå. Igår lördag drog det i mig att jag ville leka lite med ella. Det blir så ibland, med lite ella-sug. Så iväg och hejdå, men hej igen eftersom vi landade grisslinge ihop då pappa körde oss dit, där vi träffade mamma och micke för övrigt. Hem igen för bjudning på altanen. Storis, peter och agnes på besök, de blev utkastade av sarah som skulle ha eget kalas... Men desto bättre så fick vi ta hand om dom. Till vår hjälp hade vi beata på gården och hennes föräldrar david och camilla dök upp framåt kvällen också, så vi fick en riktigt skön sommarkväll med goda grannar. Längesen, mycket längesen, men vi tyckte båda att det var roligt och på tiden. Vi hade grillkorvbonanza! Kom i säng till slut och hade en bra natt. Vaknade tidigt men somnade om. Jag var i pappas säng och när han vände sig om la jag mina händer på hans rygg och somnade om direkt. En sånt där ögonblick ni vet. Lite långsamma idag pga den sena kvällen men fikade igång oss med farfar på forum. Hem för lunch och mys i soffan innan vi skulle förbereda oss för eftermiddagen med golf och häng med rasmus. Blev inget. Storis pappas vespa blev stulen mitt på dagen och pappa fick rycka in till peters hjälp. Jag hakade på till storis och eftermiddagen gick. Vi hade det väl bra, men otäckt när sånt händer mitt på dan. Jag sa det till pappa när vi var på forum och köpte ännu ett lås till bågen att det kändes läskigt, och det gör det ju. Människor utan spärrar. Men vi hade det ok och storis hängde med till kantat sen. Ringde pappa från kantat på kvällen och sa hej och att jag stod i bara mässingen på min skateboard i rummet och tittade ut på livet. Snacka om att fånga ett ögonblick. Sån är jag. Det är bra. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0