190627 det bästa av två världar, i samma värld

Pappa väckte mig som vi brukar ha det "under säsong" men två timmar senare, typ 0845. Han skulle på golf och jag skulle till kantat, men ville unna mig en skön morgon med frulle på landå innan det var dags för kantat. Gick lysande och jag blir allt självständigare, som sagt. Hälsade på mormor idag och det kändes jättebra. Vi surrade och det var mysigt med mormor. Kom till landå framåt seneftermiddagen för att leka med tuva, och som vi lekte hela kvällen ut. Har hittat ett nytt tillhåll, nacka strand. Vi fotar, promenerar och pratar. Jättemysigt är det. Ikväll ville pappa kolla läget lite extra bara, men lätt och ledigt. Jag mår bra, det rullar på, jag känner att lovet är kul, det är kul med kompisarna, kul att vara ute, kul att vara inne och t ex göra sångvideos på tiktok, en harmlös kanal för sånt, speciellt om man är så klok som jag. Sen pratade vi lite om kantat och landå. Att jag tycker om de "två världarna", och att jag också tycker det är rätt bra att de är parallella, att det är jag som rör mig i dom och inte världarna som rör sig så mycket i varandra. Det är liksom jag som styr. Landå är lite stilla med bara pappa och jag, och kantat är lite livligare, och jag vill ha det så. Pappa på landå. Mamma, micke och bonussystrarna på kantat. Det var dom som fick mig att tänka en tanke ikväll när vi pratade om hur de närmsta veckorna ser ut, och förhoppningsvis också ser ut. Det glänser på båda sidor av myntet. Och så ska ju livet vara. Det ska nog ordna sig även fortsättningsvis med livet. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0