191109 boll-/kollsinne

Hoppade basket i torsdags, lekte med tuva, det blir rätt mycket ändå, t o m så mycket och så inverkande att jag börjar fundera på basketens framtid. Och det respekteras jag för. Men som jag kände idag på två matcher i stuvsta så var det rätt kul ändå. Jag märker att jag är bra, har koll på boll och spelförståelse mer än de flesta, som i fotbollen, som när jag drar till en golfklubba, som i sport och social samverkan över huvud taget, där boll-/kollsinne är en ingrediens där också. Vi får se, den som har bäst koll på detta är jag förstås och det kommer bli bra, vadsom. I fredags hängde jag med tuva igen, vi drog till forum efter att ha sprungit på pappa hemma, som börjat sin resa mot lediga dagar efter att skeppet börjar hitta kursen. Vi körde myskväll, precis som ikväll (även om jag kontaktade "alla" för lite häng), men vi hade det gott efter basketen med eget mys när pappa sprang, mys med farfar som vi hälsade på och kollade läget och hälsan och rasmus och kollade den token, en liten stund, och med varandra på kvällskvisten. Det är speciellt, precis som på kantat med de villkor som råder där, även här med bara oss två, och hur vi synkroiserar det med varandra. Och vi gör det bra. Pappa ser mig, jag ser pappa, vi ser varandra. Så ska vi vandra. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0