191119 frisk bubblande fokuserad fläkt i flitens lampsken

Haft två fina dagar med pappa. Hemma för magsjuka. Körde landå istället för kantat i måndags, säkrast så. Magsjukan tog slut 09.15 i måndags f.m, men sen gäller två dygn från skolan... Från lunch måndag har jag en friskare fläkt än det bästa rusk vi sett i november. Har befunnit mig en decimeter ovanför marken och varit på hugget, uttryckligen längtat efter skolan och kompisar. Bra tecken. Jag stack själv och handlade pepparkakshus, var på pysselhumör och det passar ju inte så dumt eftersom vi både bokstavligt och bildligt håller på att bygga nytt i landåfamiljen med hem och nya horisonter. Blev jättebra och det var tydligen vackert att se mig hålla fokus och hamna i ett mycket vackert ögonblick. Sen bubblade jag till som bubbel på nyårsafton och dansade loss i en såpbubblevals. Vi gladdes åt fotboll och så var det natt. Tuva ringde tacksamt och väckte oss då hon glömt att jag inte skulle till skolan och att jag glömt stänga av ljudet. Men då kom vi upp och kunde fånga dagen! Drog till forum och fikade och jag träffade ett par chefer från nacka forum och lyssnade på när dom pratade med pappa på ett jättesnällt sätt. Jag förstår lite mer av vad pappa gjort och gjort för intryck och att han är saknad på många håll och det kändes bra för oss båda att känna gemenskap i. Men som sagt, vi bygger nytt! Sen charmade jag pappa till att äta lunch på Max och det går ju inte att stå emot. Sen fick fliten råda och jag högg väldigt förstående tag i skolpysslet och jobbade tills jag behövde hjälp av lampans sken. Pappa togs av det när han kom hem från löpningen och såg mig sitta och tänka därinne innan han tog kortet. Efter en uppgift om bl annat flickan Malala som blev skjuten av talibanerna, så blev det ytterligheternas konstrast med tralalala och Beata banan. Vi skrattade högt åt vår egen påhittade par-yoga. Kom sen hem och pappa och jag fortsatte skrattandet och kramades åt ett par bra hela dagar tillsammans i lugn och ro. Skola imorrn, äntligen! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0