191127 att vara eller inte vara

Söndagen gick i lite lat lek innan kantat, vi rundade av inför en ny vecka med skola och basket och det rullar på liksom, en sån period, även om jag rullar med mitt leende. Idag mötte jag upp med pappa hemma på landå för en utflykt till ikea med storis och hennes pappa. Dags att reka inför renovering och jag får ha mitt tycke med i spelet, jag är ju rätt bra på färg och form och sånt även om vi håller oss rätt enkla. Less is more som det heter. Även om more ibland behöver vara more, osv... Kul kväll med bus och häng. Läxa hemma när pappa handlade och vi pratade åter om närvaro och engagemang när man gör det då det annars bara ödslar tid och vi möttes bra i det, jag förstår, och även om jag har det bra, gör det bra, i skolan, så är det ju liksom lika bra att fånga dagarna där och med vad som kommer därifrån, när man ändå går där, liksom. Det blev bra, och jag lärde mig t ex ordet letter i vår engelskatext även om det inte var med bland de glosor ur texten som vi skulle lära oss. Men det fanns med i uppställningen i boken, och det gjorde ju texten vi skulle läsa bra mycket mer intressantare... Jaja, de små insikterna kommer med tiden regelbundet och så fortsätter det livet ut om man vill. Det blir ju roligare så också. Vi gjorde till slut den gemensamma insikten att vi ser fram emot att fortsätta bygga på våra inre och vårt yttre hus, med både allvar och bus. Kakel spektakel! E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0