191002 i som i livet

Så har dagar gått igen i livet. Gjort maräng på kantat, hängt på jumpard (eller trampolinparken / "parken" kort beskrivet), hängt med polarna, haft utvecklingssamtal där barnen numera håller i mötet som ni vet. Föräldrar lyssnar och frågar, också läraren. Jaja, nåt pedagogiskt med det säkert. Det rullar på i skolan, jag gör bra ifrån mig, och har ändå mer att hämta, och det är ju kul att det finns utrymme för utveckling. Intresset för att läsa måste upp nu, det finns inget annan väg, och det ska vi fixa med att hitta fina böcker på bibblan, och vi tänkte titta på böcker om vänskap mellan tjejer i min ålder, eftersom det står mig så nära i livet. Jag har ju också en utvecklingsfas just nu där jag lär mig ta lite mer ansvar, bli lite mer självständig, när pappa får styrning på sin nya skuta. Spännande att göra den resan och känna mig mer ansvarsfull och tänkande. Vi pratade lite om det ikväll. Ville somna i soffan framför friidrotten, som jag upptäckte hade två i i sig ikväll! Tänk vad det finns att lära här i livet. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0