191023 jag är på min resa

Ringde pappa efter skolan och stämde av det godis jag tänkte köpa ihop med tuva inför fredagens halloweenfest på skolan under eftermiddagen. Har en förmåga att säga hej innan den andre svarar vilket blir lite annorlunda i starten av samtalet. Jag tycker bara det är roligt såklart. Efter lite häng så gjorde jag alla mina läxor på landå och kände mig så himla stark och glad. När vi gick igenom det så kom vi bland annat på att Birger Jarl och hans son Magnus Ladulås var rätt snälla med sina lagar om frid (ja Magnus också, (en slags byfrid kom han ju på). Jaja, googla om ni glömt... Lite pyttipanna, lite kunskapskanalen, dusch, farmors bilderbok till pappas dag, mys och fotboll i soffan gjorde dagen komplett, jag somnade glad och mätt. Konstigt för både pappa och mig att se mig så liten som i boken och så titta på varandra nu, men det var också väldigt fint. Tar hem boken till mamma så vi kan göra samma resa. Nu reser vi med john blund. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0