190915 utan det ena, inte det andra

Helg. Sa precis att jag önskade att det var helg imorgon. Det var väl mer känslan som gjorde det, än att det är något problem med veckorna. Jag har ju roligt och har det bra i veckorna. Det var väl bara något som slapp ur mig, men visst, lite upplevelser även denna helg, och man vill ju vara kvar i det. Pappa och jag pratade lite om att längtan till helgen bygger på det normala i veckan (som man ju kan förgylla här och där). Hade bara helg funnits hade ju det också blivit tråkigt. Man är ju gjord för att ta sig framåt, göra saker, lösa problem, se och höra saker, njuta, lära, växa, och så vilar och leker man. Och det visste jag ju... Nåja, i fredags hängde jag både med tuva och storis. Först med tuva där vi besökte pappa på nya jobbet där han tog emot ett gäng på kvällen som var intresserade av jobb. Det var inte tuva och jag, vi är intresserade av att få hoppa snart... Fick lyckan att hänga med storis på kvällen, få lite käk och deras värme. Lördag blev det ingen dans så jag hängde med tuva, ella och jinda, som jag också sov över hos. Det var så mysigt, och så gillar jag hennes lilla lillebror så himla mycket, lilla Tigris. Vi hängde vidare idag, bakade och badade (ja, kallt...), och så blev det Beata på det framåt eftermiddagen. Nätverka? Jajamen!... Pappa och jag landade fint hemma och summerade en innehållsrik helg, där vi varit nära tillsammans, men mest i tankarna, telefon och text, och det har gått fint. Men visst var det skönt att kramas och pratas och nattas och stärkas inför nästa vecka, med allt kul, och en ny helg som final på ännu en vecka. Så rullar det. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0