190929 invigning av nytt kapitel

Hej hopp... Dagarna går och de går bra. Skolan rullar även om engelska och svenska känns lite halvbra pga lite otydliga och strama lektioner, men vi tittar på det, jag, mamma och pappa, och säkert andra mammor och pappor. Annars lite annorlunda vecka med nån slags invigning av ett nytt kapitel i mitt och pappas liv. Något vi pratat om ett tag, försökt vänja oss vid, försökt glädjas och stärkas åt, för oss båda och för var och en, på olika sätt, och delvis samma sätt. Pappa är på plats på Forum nu och jag har börjat "hänga" där som en slags rolig tillflykt där jag nog kommer vara lite. Men det är fint och alla är snälla. Jag hoppar av mig, själv och med kompisar, och blir också tränad i lite självständighet i kontakt med pappa, då han just nu får lägga en del tid där. Men det känns rätt kul faktiskt, att få snäppa upp lite i ansvar och sånt. Har varit där flera gånger med kompisar nu och det känns jättekul. Idag var jag först där med jinda och lite senare med storis. Känner mig lite hoppig även inuti över vad detta ska bli för kapitel i livet, precis som pappa, men vi får prova, han verkar vilja göra detta, för sin, min, och vår skull. Fick kväll med storis sen hem till landå och farmor innan pappa mötte upp. Ville somna i soffan framför friidrotten. Var liksom en sån kväll, och vi möttes i det. Som om vi ville landa på samma planet en stund. Tacka vetja Nacka... E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0