200405 övernattning och uppskattning

Så gick en helg och vi bestämde att jag hakade på landå denna helg då mamma fått lite krasslighet tillbaka, MEN, bra blev igår och idag, så nu kör vi på, om än med reservation för samtidig renovering av kantat. Allt blir ok, om man vill det. Men det blev andra övernattningar i helgen. Från en mångövernattning som föräldrarna ställde sig lite tveksamma till så slutade det med att jag, Jinda och Emelie sov över hos Emelie fredag natt. Mysigt och roligt. Dans lördag och sen till pappas Sofia, några km från Wira Bruk, som vi också kollade in (som en större Bullerby med smedjor och sånt), mellan Åkersberga och Norrtälje, där Sofia och katten, "Tratten" Mymlan stod som värdar. Lugnt och skönt, roligt och trevligt, och jag somnade som en liten katt i fotändan på en liten varm tjej som en katt kan ha fattat tycke för. Skön lång morgon, och så hem till kompisar och lek, men åkte först förbi farmor med handlade grejer, ett glatt hej utomhus på avstånd (vilken sjuk värld...), vidare till farfar för ett hej nedanför gatan men han var upptagen med sina bestyr, och tacka tusan för att han har lite att stå i, men gör det bra, det förstår jag. Kvällen hemma till slut blev en fin avslutning och vi såg på varandra att vi har vårt eget läge under kontroll. Jag känner uppskattning, tack alla. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0