200412 knockad av påsk

Dagarna går, påsken puttrar på, om än annorlunda för oss alla. Man får göra så gott man kan som det heter, men det gäller väl extra mycket nu kanske. Tänker förstås på att vi brukar träffas och äta ägg och sånt, även om jag är glad över att det inte blir så mycket ägg nu... Jag har iallafall hunnit med att sova en natt på kantat, intill den inte störande varmluftsfläkten i köket, snarare tvärtom lite sövande. Mamma har jobbat och jag har kört mycket lek, hoppat på jumpyard (jag fick ju några gratisband av pappas kollega när han slutade) med goda avstånd och god hygien, haft tuva över på övernattning alldeles själv på landå, första gången på egen hand, var jättekul att ta det ansvaret. Igår var det påsklunch hos storis och pappas Sofia var också med. Kändes rätt kul, och skönt, pappa brukar ju alltid sitta där själv och babbla... Och inatt var det vi tre som sov på landå, första gången vi gjort så, förutom farmor och så, och ja, när jag var liten med mamma och pappa såklart! Jag kände mig trygg och lugn på alla sätt och det var ju bra. Men ni förstår, sov till 11 idag! Vaknade själv då pappa åkt till farfar och Sofia hemåt. Jag fick sova ut, och skönt var det. Och efter en dag med Beata så sov jag en stund i eftermiddags också, fick ont i huvet och behövde sova. Var nog en del energibrist efter fullt ös några timmar, och hittills i påsk. Vilan förlöpte väl och jag är back in business, även om vi inte tokade till det med nåt nytt på kvällen. Vi pratade om stort och smått, viktigt och oviktigt och att hålla båda saker i luften för att båda saker ska bli så bra som möjligt, och vad som är vad, och kan vara samma saker till och med... De e vad det e. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0