201220 egen maskin, er kanin

Ja så sydde jag ihop skolan för året. Är nöjd och glad med mig själv i skolan, det verkar jag också sända ut. Förstår vad allt handlar om, hur det hänger ihop med nu och sen. Trivs så bra med mina kompisar där och det gör att skolan blir en förlängd "lek" med dom. Jag mår bra, och då blir det bra, och kul! Tänk att lilla jag har med stormaktstiden att göra till exempel, eftersom pappa är från Finspång där de gjorde kanonerna till Gustaf II Adolf... Så kan man också tänka! Vi slutade i torsdags och sen firade vi starten på jullovet jag och tjejerna med Max-lunch i Sjöstan. Kvällen innan satte vi det sista preppet inför julen tillsammans med Sofia. Vi har tillsammans fortfarande inte hunnit och kunnat bekanta oss med kantat och risbyle men det kommer såklart. Under tiden ska ni veta att vi funkar fint! I min allt mer självständiga tillvaro under mammas och pappas vingar så har det blivit ett par övernattningar samt ett eget häng på landå med Emelie i fredags när pappa var på digital julfest ett par timmar och lekte rimstuga. Men det gick såklart bra, vi hade kontakt och det fanns mat i kylen. I lördags coronaträffade först farmor och gänget hos farmot där vi hade en härlig stund ute. Farmor fyllde i torsdags och tänkte vi kunde fika och surra. Var mysigt att ta ifatt och se gänget. Vi coronaträffade också beata med familj pga davids 50-årsdag. När jag och beata dansade fram en fråga om övernattning fanns det bara ett svar och vi bäddade upp på landå. Till "mina" älskade hästar på söndagen och sen häng med tjejerna ända in på kvällskvisten som ett ytterligare bevis på att jag går för egen maskin allt mer. Men, tack o lov, jag är fortfarande också som en liten kanin, som bolle, och det är skönt känner jag. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0