200202 här och nu

I fredags hade vi vår utflykt som sagt. Vi renade vatten i nyckelviken och fick en del insikter om vattnets kretslopp faktiskt. Viktiga saker. Lätt att ta till sig så när det blir verkligt. Sen blev den häng med beata och pappa kom förbi och vi hängde tillsammans som vi gjort ett par gånger. I helgen har en matteläxa förföljt oss och vi inser att vi planerade den lite olyckligt och jag gick åt den när jag var för trött egentligen, men bra att träna på saker även i såna tillstånd, träna sin mentala styrka liksom, med ännu en insikt om att göra sånt när huvet är på tårna om man nu säger så. Nåja, det gick till slut, gjorde det sista precis, och jag kände mig som en vinnare, precis som på basketen idag i sätrahallen där jag är på tårna, både bildligt och bokstavligt. Jag är en lirare och lagspelare, med en blick som från en helikopter, den där blicken ni känner till och som hjälper mig i livet. Tack för att ni bidragit till den. Igår var det andra dansen, dags att lära sig nya rörelser. Svårt i början men tragglandet gör det ju lättare, som med allt, t ex matte... Köttbullelunchen hos farfar blev pannkaka! Jajamen, i Finntorp händere grejer! Omväxling förnöjer... Sen var det samling för nackatjejerna Jinda, Tuva och Esther i Järla sjö för övernattning, skoj och mys. Sen kväll, tidig morgon, och så matte på det, ni hör ju... Nåja, återigen, jag satte det, och jag satte skotten, och nu ligger jag i min älskade badbalja och njuter av nuet. Det är jag också en hejare på, att bara vara här och nu. Ibland med fokus, och ibland helt avkopplad. Så är det, så ska det vara, när man bara ska vara. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0