200218 grusvägar och blommor

Ja pappa for och jag fick fars mor, min lilla farmor som flyttade in över helgen. Det var mysigt och vi hängde fint hela helgen med lite utflykter för egen del. På fredag eftermiddag träffade vi farfar på en fika och likadant på lördagen efter dansen. Vi pratade och hade det fint ihop och "svetsade ihop laget" lite extra inför den resa som kommer nu med medicin och sånt och farfar står redo som han alltid gör. Det var gott att snacka ihop. Annars träffade jag tuva lite och beata på mellokväll på landå där t o m farmor tittade lite. På söndagen var jag på bio med Jinda och sen blev det kantat vad det led. Blir allt mer självgående, såklart, men barnet i mig är kvar och det är rätt skönt ska jag säga. Igår röjde jag undan matteläxan som vi bara stämde av idag. Börjar förstå att jag har nytta av att ta täten på dessa grejer, både på kort och lång sikt, och egentligen inte för läxans skull, utan för de större perspektiven. Och det verkar som att jag tycker det känns bra att fatta detta. Efter en sväng med tjejerna på forum möttes pappa och jag upp för att åka och köpa skridskor på det begagnade sportfyndet i ektorp. Det gick bra och vi kom t o m därifrån med hjälm och nya kängor till pappa. Vidare direkt till beata, david och camilla där vi ståmde av det sista inför vår spännande resa till Bad Gastein igen, men på vintertid! Såhär ser det ut då ungefär...: https://www.skigastein.com/en/winter/slope-panorama  Inte klokt! Jag och Beata avslutade kvällen med lite brottning medan föräldrarna stämde av det praktiska och så gick vi hem för att avsluta själva. Det rullar på. Lite grusväg på vissa sätt, men vi rullar på, vad annat kan vi göra, vad annat ska vi göra, och jag, jag planterar blommor där jag drar fram, på grusvägar som i ishallar, tycker pappa... E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0