200112 mina dagar, våra dagar

Helgen blev väl en väntan på helgen helt enkelt, "min" dag, som startade med tacksam väckning och frukost, sådär mysigt som det är, helt enkelt. Man mår ju bra av att bli lite omhuldad. Och när jag får ett guldkort till grönalund så blir jag ju inte mindre skön till sinnet direkt. Hade en finfin kväll med kantatgänget i lördags på Pinchos där man äter och dricker gott efter eget digitalt val och så helt plötsligt är maten på bordet. Tokigt och gott. Idag var det dubbel glädje med hela gänget på kantat för födelsedagsfika för både mamma och mig och sen landåmys med vårt lilla gäng med farfar på support från finntorpshöjden. Jag tror jag utstrålar någon slags ödmjukhet inför den uppmärksamhet som råder inför dessa dagar och mig, och hur den blir allt mer påtaglig ju "äldre" jag blir, men jag tror det syns på mig att det här är inte nåt som bara kommer automatiskt utan handlar om att man känner för varandra, och mig, på min dag, som det ju i detta fall handlade om. Kvällen avslutades i den nya badbalja jag fått till vårt nya badrum så jag kan ta de bad jag ibland önskar, för att möta min kropp och själs önskningar. 12 är 12, inte mer, inte mindre, nu tar vi det lugnt, en dag i taget, och tänker på laget. Tack laget. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0