200118 bettan o jag

Dagarna rullar gott, kantat ett par sköna dagar och tillbaka på landå igår fredag. Farmor mötte upp och vi tog en skön fika på forum och surrade lite. Kom på att vi kan kolla bio ihop och imorgon söndag slår vi till. Sen var jag hemma på landå i fyra sekunder igår innan jag hängde med beata kväll och natt på övernattning. Pappa kom förbi och tjötade lite med camilla och david medan jag och beata slappade, men vi gick ut i badlakan och bjöd på lite dans i vardagsrummet också. Vi spratt liksom till. Idag fick vi glädjen att hänga lite med farfar och skogalund. Vi åkte dit för lite kaffe efter att farfar och kristina varit och tagit sänkan på farfar. Sen sänkte vi kaffet och drog till finntorp för köttbullelunch och mer häng. Hem till landå igen för att fixa biobiljetter och slappa en kvart innan basketdrabbningarna i bredäng. Vi träffade också en hundvalp som gillade mig... Jag svajar ju lite kring basketen men en dag som idag med två matcher och allt större insikt i att jag är riktigt duktig, att det är härligt med idrott, och allt roligare att tillhöra ett lag, gör ju att det blir starkare, så jag hänger allt i ett tag till, sådär perfekt lagom som vi lagt upp det. Somnade i bilen på väg hem, hållandes i pappas hand. Pappa ville stanna tiden, bilen, livet, men det gick inte. Men stunden var där. Hemköp, lördagskorgen, med skärgårdsgrill som var en favorit på Ingarö när den tiden begav sig då kristina och anders bodde där. Det går i cirklar och det är ju skönt att påminnas om goda saker, bildligt och bokstavligt. Sen gav jag pappa en kram och tackade igen för Bettan (badbaljan) som jag är så lycklig över. Och i den har jag nu skrynklat till mig i en halvtimme och tvättat mig i jordgubbstvål. En bra lördag, nu vankas provsmakning av de släppta mellochipsen. Tjipp på er! E
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0