200128 stan är roligare...

"Det var roligare än nacka forum" sa jag när jag kom hem och berättade om min och min klasskompis Jindas alldeles egna utflykt till stan i eftermiddags, med åhlens och mcdonalds innan vi hittade hem igen via slussen. Jinda har varit med förr. I stan, men också i verkligheten där hon sett vilken väg hennes mamma flydde som fyraåring med sin mamma från Kurdistan över minfält och genom taggtråd. Perspektiv. Man får också perspektiv varje gång man blir sjuk och jag fick stanna hemma igår (och idag men skolan stängd pga utvecklingssamtal). Igår morse sa jag att det sämsta var inte att jag blev sjuk utan att jag inte ville komma efter i skolan, men vi pratade om det och jag kände mig allt bättre kring det och hur jag ska tänka. Framåt lunch igår, efter ett härligt varmt bad i min älskade badbalja, mådde jag perfekt och myste på landå. Tuva kom förbi med nån uppgift och sen bar det till kantat där vi myste vidare. Sov ut ordentligt och så blev det som sagt stan idag! Ikväll har vi haft det gott på landå och vi ska ta oss en tidig kväll. Pappa har äntligen bytt plats på sängbottnarna så jag får den mjuka delen i den stora sängen då jag tycker det känns bra att sova där än så länge. Och nu ska vi sova, och drömma och stan, och bad, och att vara glad. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0