200608 det är bra

Liten blir mindre liten, igen. Slutet på veckan och helgen gick kvickt. Som ett pistolskott. Och i torsdags sköt vi hål i mina öron, jag skaffade hål i örat helt enkelt! Hade väl yvats länge kring detta men när det var gjort sa jag kallt - det gjorde ju inte ont allt. Är så stolt. Så söt. Så glad. Tack mormor och morfar för er support. Sov på moln till fredag och inte hade jag ro att bo hemma då utan sov hos jinda, och hakade på henne till ridskolan dagen efter. Något som känns spännande. Vi får se vad som händer, men man kan ju börja med att haka på Jinda ibland och klappa hästarna iallafall. Lördagen gick därför rätt kvickt och när jag kom hem till landå höll pappa på att säga hejdå till stora micke efter deras dag ihop. Sen ut på byn även söndag och det blev inte mycket hemma, men svårt att hålla mig borta från sommar och kompisar, och inte meningen heller. Idag var städdag på skolan och uppladdning inför skolavslutningen tisdag. Bara med klassen. Inga vuxna. Vilka tider va, men bäst så. Pappa lyckades iallafall få med mig till olearys för en skolavslutningsmiddag, och för att klämma ur mig några ord om skolan och livet, som jag nästan inte har tid med längre hemma, eftersom jag är ute hela tiden... Vi hade det mysigt en stund och så hem för lite fotboll med beata innan kvällning, där vi fick ett bra sista samtal innan natta, om var vi är någonstans, hur vi har det, och vart vi ska. Det var bra. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0