200308 lek och ihopsamling

En helg där vi bland annat firade mormors födelsedag i väsby. Mysigt att träffa alla och morfars bror lelle osv. Kul stämning och jag är så tacksam för det gänget. Precis som att möta farfar och farmor på Karolinska sjukan i solna där jag fick för mig att jag hälsat på mormor tidigare. Iallafall åkte pappa och jag dit med vespan via centralbron och klarastrandsleden idag, vilket gick mycket bra och jag fattade ännu mer hur stockholm ser ut och hänger ihop, och sa hej på farfar, lämnade lite dillchips och lakrits. Farfar fick lite strul med sin behandling för en vecka sen, kroppen ville inte spela med i det, så det fick ordnas till där. Farmor dök upp och vi hade fullt prat om ditt och datt. Farfar undrade hur läget var med skidresan, skolan och så och jag förklarade, och jag förstod att farfar går igenom prover och sånt, och en massa bedömningar. Tror det är bra att jag greppar detta, både för nu, och sen, för oss alla, för bra dagar tillsammans, hela vägen, för oss alla. Men innan hann jag träffa storis för ett fikahäng, och även mina "nya" kompisar, emelie och felicia från skolans fjärdeklass, vilka jag gillar så väldigt mycket. Det är bra med vänner. Och jag är bra på vänner. Tack för att ni visat vägen. Vi hann även landåmysa, vilket är våran grej här, precis som vår grej på kantat, man samlar ihop sig inför nästa dag eller vecka. Ihopsamling är inte dumt det heller. Tack för denna helg. E
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0