200312 jag tar det kallt

Lugna dagar. Nästan som man laddar inför nåt slags "kosläpp" när vårvärmen kommer och man kan bli alldeles tokig över hur skönt det blir. Det här är som en bro dit liksom. Och slussenbron åkte förbi oss häromdagen. Farfar kunde se den riktigt bra och nära från sin balkong på Ersta hospis. Idag blev det inte basket, jag hängde med gänget istället, och så åkte jag hem och gjorde uppgifter, och t o m ett spel med världens länder lekte jag med, utan att vi har några uppgifter på det, men jag vill lära mig iallafall, tycker det är kul, och det är inte tokigt det. Tog ett bad i mitt badkar där pappa äntligen upptäckt att det faktiskt är en blomma i mönstret på utsidan. Det trodde jag han visste, och att han t o m tyckt om karet pga det när han köpte det. Jaja... Nu laddar vi för natt. Igen. Som så ofta. Hade en mysig middagsstund, lutade mig mot hans axel under UR, och bondade lite inför pappas resa i helgen, om det nu funkar med oron kring Corona, samtidigt som man måste se lite perspektiv i allt. Som med allt. Jag tar det kallt. E

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0