200323 barnatro

Spännande dag. Provade pappas jobb lite som konferensplanerare, service manager, mötesproducent, typ... Skolan hade delvis planering, delvis test med oss barn om vi kunde jobba hemifrån som de vuxna, och online. Och det kunde vi minsann, jag, tuva, jinda och emelie, med den äran! Pappa och jag hade roddat fram en bra sittning i köket, fruktskål, wifi-uppgifter på köksbordet, förlängningskabel för laddare till datorer, telefoner och paddor, samt köttbullar till lunch med av konferensgäst medhavda makaroner! Vi var disciplinerade och gjorde det vi skulle, förstod allvaret och gjorde jobbet med stor glädje. Kände mig lite stolt och lycklig över både jobb och värdskapet, en ny njutning jag lärt mig idag. Vi surrade ihop oss när pappa kom hem och så fick jag inbjudan om en joggingtur med Emelie som jag hoppade på, och då tog pappa en runda också. Innan hade jag hunnit träffa mamma lite på lagom avstånd då hon kom förbi jarlaberg för att säga hej. Lite rörigt nu då mamma är lite krasslig och vi tar det lugnt med kantat ett par dagar i taget. Det är många inslag i tillvaron nu, i stort som smått, på nära håll som runt hela klotet. Jag tror jag förstår läget, så gott det går som 12, och som 12 behöver man kanske inte heller i detalj veta och kunna allt, snarare lite lagom så lusten, leken, glädjen, barnatron inte försvinner, utan kanske tvärtom, leder oss alla ut ur det här. Häng på bara! E 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0